Al een paar dagen op het eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laurien Bolderman - WaarBenJij.nu Al een paar dagen op het eiland - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Laurien Bolderman - WaarBenJij.nu

Al een paar dagen op het eiland

Door: Laurien

Blijf op de hoogte en volg Laurien

09 September 2015 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal hier ben ik weer! Ik moest de eerste paar dagen nog ontzettend wennen hier. Ik ben er nu alweer bijna 1.5e week en ik begin echt verliefd te worden op het eiland. Ik heb dan ook al het een en ander meegemaakt! Het weer is hier fantastisch maar vandaag was het heel regenachtig. Dan moet je denken aan echt mega douchebuien met onweer en alle straten zijn helemaal ondergelopen met water. Ik moest op mijn blote voeten boodschappen doen want het water stond zo hoog dat je slippers of schoenen anders nat werden. Gelukkig wonen wij op een berg en blijft bij ons alles droog. Als het niet regent is het wel echt warm maar de wind maakt veel goed. Ik moest daardoor dan ook erg wennen met slapen omdat mijn studio zo heet was. Maar ik ben inmiddels verhuisd! Ik zou eerst naar een andere kamer in het huis kunnen over verhuizen maar omdat ik heb getekend voor een studio kon dit helaas niet.. een beetje flauw wel maar ik heb nu een tweepersoons studio met een tweepersoonsbed en een bankstel en hier is het ook een stuk koeler en lekker rustig. Dit was in principe een oke alternatief. Ik ben van de week naar het strand geweest naar Mambo beach. Dit is een erg mooi strand bij ons in de buurt. Uiteraard met een helderblauwe zee en palapa parasols. Heerlijk vertoeven! Ik heb hier gister ook gesolliciteerd want ze zochten mensen dus ik ben benieuwd. Je moet wel overal geld betalen op alle stranden, de entree is 6 gulden en een strandbedje ook. Woensdagavond zijn we uit geweest met alle huisgenoten bij Cabana beach. Dit was een erg leuke avond. Voor de gene onder ons die het kennen het was een soort ''joint'' feest maar dan op het strand. Er was erg leuke muziek zowel live als een dj en natuurlijk geen gebrek aan aandacht van de Antilliaanse man. Sowieso is hier geen gebrek aan aandacht want elke straat die je in loopt fluiten ze je na of hoor je ineens van alle kanten ''hey dushi'' Zaterdag ben ik voor het eerst naar de Jan Thiel Baaij geweest met huisgenoten. In de Jan Thiel Baaij zitten de luxere resorts zoals Zanzibar en Papagayo beach. Het zag er allemaal mooi uit en je kunt ook daar leuk uit gaan. Het mooie aan wonen op Curaçao is is dat alles buiten is. In de avond zitten we met alle huisgenoten de hele avond in de tuin tot dat we naar bed gaan. Verder ben ik al verschillende keren in Punda(willemstad) geweest Hier is de markt en zijn de beroemde gekleurde huisjes met de pontjesbrug. Ik had me er iets meer van voorgesteld maar qua winkels heb je eigenlijk alles daar. Voor Sacha: Ik heb een Mango gevonden en een soort nagebootste Zara dus je kunt hier best goed kleren kopen en bovendien heb ik ook best een goede smaak dus dan is het dan eigenlijk ook echt zo;) Momenteel word de pontjesbrug gerestaureerd wat wel echt jammer is want ik verheugde me er zo op om hier over heen te lopen. De komende twee maanden moeten we met een pondje naar otrobanda(dit betekent letterlijk de andere kant: otra is andere en banda is kant) Punda is vanaf ons goed te bereiken met de bus. Dit zijn hele kleine witte busjes en je betaald maar 2 gulden. Vandaag zat ik een roze bus, er reed een vrouwelijke buschauffeur in en van binnen leek het net een huisje. Er hingen roze plantenbakjes, er waren roze Disney figuren geplakt op het dashboard en wat ik nooit meer zou vergeten, ze had een wit met roze pluche hamster om haar versnellingspook heen gemaakt. Deze informatie is totaal niet relevant maar ik was er zeer door gefascineerd. Gister heb ik met Paul afgesproken. Een jongen uit Nijmegen die heel toevallig bij mij om de hoek woont. Samen zijn we naar Cas Abou gereden. Dit is een van de mooiste stranden die ik ooit in mijn leven gezien heb. Toen we het strand opliepen wisten we niet we zagen: Helderblauw water en kristalwit zand. Jullie zullen ongetwijfeld vast al wel foto's gezien hebben. Ik merk dat ik heel erg ben afgeschakeld van mijn telefoon. Ik heb een Antilliaans nummer op een oude nokia(de anitilianen plagen mij dat ik zo'n mooie iPhone 10 heb;)) Dus ik heb alleen thuis wifi. Nederland gaat soms totaal langs mij heen. Ook omdat ik hier begin te wennen en te acclimatiseren maar ook omdat ik dus weinig met mijn telefoon bezig ben. Sorry alvast als ik soms heel laat reageer op jullie lieve appjes. Morgen heb ik een sollicitatie gesprek. Daarover vertel ik jullie snel meer. Ohja en ik heb eind van de week een auto! Een dikke zwarte gangsterbak met airco en stuurbekrachtiging. Ik heb gister een proefritje gemaakt. Het is Mitsubishi lancer. Dit word allemaal nog vervolgd! Een dikke kus van mij!

  • 10 September 2015 - 08:23

    Monique:

    Hoi Laurien wat fijn dat je zo goed begint te wennen.
    En wat super dat je al zo snel werk hebt gevonden.
    Nu dus nog even genieten van je vrije dagen en al die mooie stranden daar.
    Heel veel succes maandag. Dikke knuffel pap en mam. XXX

  • 11 September 2015 - 07:50

    Sas:

    Fijn dat het goed met je gaat! Kus

  • 11 September 2015 - 19:48

    Marian:

    Hallo Laurien.
    Ik hoorde van je moeder dat je al een baan hebt gevonden, geweldig gefeliciteerd.
    Veel succes maandag op je eerste werkdag.
    Liefs Marian.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Curaçao, Willemstad

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

16 November 2015

Al bijna 3 maanden een eiland leven!

28 September 2015

Alweer een maand op het eiland.

14 September 2015

I got a job!

09 September 2015

Al een paar dagen op het eiland

01 September 2015

Veilig geland!
Laurien

Hoi lieve allemaal, ik kreeg van velen de vraag: ''je gaat toch wel bloggen hea?! Jij klein schrijvertje dat ge der rondloopt!'' Oke jongens, oke.. ik zal het doen. Ik kan jullie wel alvast vertellen dat mijn schrijfkunsten wat achteruit zijn gegaan sinds de komst van de smartphone.. mijn verslaving doet daar niet ten goede aan, los van het feit dat ik op dit blog geen autocorrectie heb.. dus excuseer mij voor eventuele oneffenheden wat betreft mijn schrijfniveau. Maar nu eerst de kreet waar het allemaal om draait: Jongens en meisjes, dames en heren via dit online dagboek kun je mij volgen omdat ik op reis ga!

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 408
Totaal aantal bezoekers 8778

Voorgaande reizen:

01 September 2015 - 31 Augustus 2016

Werken en wonen op Curaçao

06 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: